Când teoria se aplică în practică
Nu de puține ori am auzit că ceea ce e în teorie nu se aplică și în practică. Dar am vrut să mă conving, iar rezultatul este unul conform așteptărilor mele. Sunt studentă la Publicitate, la Universitatea de Vest din Timișoara, dar acest lucru nu a fost “programat”. Inițial aveam alte planuri, tot pe domeniul artei, al creativității – fotografia, dar, ca orice adolescent nehotărât, drumul spre facultate a avut mai multe alei. La publicitate am intrat datorită unui prieten care mi-a spus că pot îmbina pasiunea cu o viitoare carieră mult mai solicitată, mai activă – publicitatea. Astfel că, pe ultima sută de metri, m-am hotărât să mă înscriu la secția de publicitate. Trebuie să recunosc că la început eram puțin speriată dar “Every adventure requires a first step”.
Practică într-o agenție publicitară a fost exact ce aveam nevoie pentru a-mi confirma că teoria și practica se leagă oarecum. Am aflat că lucrurile învățate la cursuri le pot aplica și exersa. Primele cursuri la facultate m-au captivat și mi-au alimentat curiozitatea pe care o aveam pentru acest domeniu. Făcând primele lucruri practice la facultate mi-am dat seama că domeniul ales îmi pune puțin creativitatea în mișcare. Am avut ocazia să confirm asta din plin în practica la agenție.
Țin minte că în primul an am avut un proiect interesant în care am făcut o campanie pentru un eveniment creat de mine și de echipa mea. Atunci am învățat ce înseamnă research și documentare asupra temei, ce înseamnă organizare de la zero. Acum, aplicând practic aceste cunoștințe, nu doar la curs, am simțit pe pielea mea că tot ce am făcut pentru acel proiect a fost doar un început pentru ceea ce vreau să fac.
Cel mai greu mi s-a părut momentul în care la facultate, profesoara coordonatoare de practică a spus să găsim un loc în care să efectuăm stagiul de practică, deoarece eu nu aveam idee de nimic. Când am ajuns aici la agenție, am avut câteva emoții, deoarece nu știam cu ce se mânâncă, dar am întâlnit oameni foarte faini care au reușit să mă facă să depășesc acest sentiment. Acest lucru contează foarte mult într-un colectiv nou.
Care au fost primele provocări
Prima temă primită a fost să realizez fotografii de produs unor releuri realizate de EE TEST, Electrotimiș. Pentru o fată care a terminat Științe Sociale și nu avea nici o treabă cu treburi de electronică a fost o provocare, mai ales că nici nu știam la ce folosesc. Știam de Electrotimiș, de ce a însemnat și ce înseamnă în domeniul electronicii, dar nu credeam că voi primi șansa de a participa direct la un proiect atât de mare, atât de repede. Cu aparatul în mână, fundalul pregătit și blițul pornit, nu aveam nici o idee de cum aș putea face ca rezultatul final să fie pe placul tuturor. În mintea mea era totul alb ca și fundalul pentru fotografii. Dar încet, încet am reușit să realizez ceea ce am putut folosi pentru a promova aceste releuri. M-am documentat de domeniu, de acele obiecte, de ceea ce face Electrotimiș mai exact.
Partea de copywriter m-a făcut să văd că nu e chiar așa de ușor să scrii, mai ales să convingi un public țintă că tu ești cel mai tare și ei să te creadă, dar cel mai important, să te convingi pe tine, să te pui în locul acelui public țintă. În teorie totul pare simplu, ordonat, dar când ajungi să pui în practică ceea ce ai învățat, e puțin diferit. În practică intervine și feedback-ul celor din jur, sfaturile, criticile care te ajută și te motivează pentru că orice părere contează, mai ales în publicitate.
Să lucrezi cu oameni este cel mai greu, după părerea mea, și nu doar în acest domeniu. Nu de puține ori se poate întâmpla ca ideile tale să nu coincidă cu ceea ce dorește clientul, să nu existe o lungime de undă comună. Dar asta e partea faină, e partea în care tu, ca persoană, înveți să fii mai deschis la idei, la păreri, la critici, chiar și la presiuni.
Experiența aceasta m-a ajutat să vad ce înseamnă munca ntr-o agenție de publicitate, să faci parte dintr-un colectiv, altul decât cel cu care erai obișnuit și m-a ajutat să îmi întăresc dorința de a lucra în acest domeniu și de a face parte dintr-o agenție publicitară.