Creative, Utile

Ai o afacere și vrei să-i creezi o identitate? Ce trebuie să știi când comanzi un logo

Află chiar de la echipa creativă 3 lucruri pe care trebuie să faci când cauți o identitate de brand

Dacă ești unul dintre fericiții business-men independenți și ai reușit să-ți pui pe roate propria ta afacere, citește în continuare.

Astăzi, micii antreprenori au luat cu asalt piața antreprenorială – de exemplu, România este pe locul 9 în lume la antreprenoriat feminin, ceea ce dovedește încă o dată că suntem în plină dezvoltare a business-urilor mici și mijlocii. Fondurile europene se acordă relativ simplu dacă te prezinți cu un proiect bine pus la punct.

Așa că te-ai situat bine într-un domeniu, ți-ai cercetat piața și ți-ai deschis o afacere. Iar acum urmează partea cea mai frumoasă: să-i creezi o identitate.

1. Când cauți să-i dai o identitate business-ului tău e ca și când urmează să ai un copil. 

Imaginează-ți că poți să îi conturezi afacerii tale personalitatea, așa cum vrei tu. E cel mai fain sentiment din lume. Dar aici intervine un aspect pe care mulți antreprenori fie îl omit, fie nu îl înteleg pe deplin, un aspect care are totul de-a face cu businessul tău.

2. Când creezi o identitate trebuie să ții cont de sfatul specialistului: echipa care îți face brandingul

Ți-ai ales, pe baza unui portofoliu, agenția care se va ocupa de brandingul tău. Te întâlnești, discutați toate aspectele posibile, iar ei îți vor pune foarte multe întrebări că să-și facă o idee cât mai clară despre ceea ce au de făcut. Gândește-te că scopul vostru, împreună, este de a crea un brand bun, cu priză la public, care urmează trendurile, dar și care are potențial să fie cât mai longeviv. Sigur, vii cu idei, povestești totul echipei creative despre ce ai vrea să exprimi, cui te adresezi și, mai ales cam pe ce linie vizuală ți-ar plăcea să se meargă. Dar, când mergi la un specialist în domeniu, ține cont că el e acolo pentru că știe să facă treaba asta mai bine ca tine. Și nu se gândește doar să o facă să arate frumos. Este în regulă să intervii constructiv, dar încearcă să nu o faci într-un fel care frustrează creativul.

Aici sunt câteva idei pe care trebuie să le ai în vedere când ai ajuns în etapa asta (vin chiar de la oamenii cu care lucrezi):

  • Înțelege că, de multe ori, ceea ce-ți dorești nu e și cel mai bun lucru pentru businessul tău – de exemplu, dacă mergi la nutriționist cu scopul de a slăbi, iar tu nu vrei să renunți la mâncatul nesănătos, lucrul ăsta n-o să te ajute în cura de slăbire.
  • Nu te răzgândi prea mult – aici nu sunt atât de multe de zis, dacă ai dat o direcție, e cel mai productiv și eficient să te ții de ea.
  • Acordă-i timpul și fondurile necesare – la fel ca orice rezultat de calitate, trebuie să-i acorzi timp și să investești suficient.

Poți să nu ții cont de aceste sfaturi, dar într-o piață antreprenorială în continuă creștere, cum știi că afacerea ta, și nu a altuia, va fi mai tranică?

3. Nu uita de regula de căpătâi a brandingului: diagrama ieftin-rapid-bun

Ultimul, dar nu și cel din urmă aspect pe care trebuie să-l ai în vedere este concluzia celor enumerate mai sus, regula de aur, și anume:

  • Dacă vrei un design ieftin și bun – nu va fi rapid
  • Dacă vrei un design ieftin și rapid – nu va fi bun
  • Dacă vrei un design rapid și bun – nu va fi ieftin

Compromisurile dintre cele 3 le poți face cu designerul, ținând cont de tot ce am povestit mai sus. Înțelegând asta, ai toate șansele ca brandingul pe care îl obții cu ajutorul unei echipe bune să fie chiar lucrul de care are nevoie afacerea ta. Cu plăcere.